Personen bag træneren

Først og og fremmest er træning en stor del af mit liv, og jeg elsker det! Jeg både ved, og kan mærke, hvordan hele min fysiske og mentale velvære forbedres markant når jeg træner – og hvordan den har det mindre godt i de få perioder, hvor jeg ikke får trænet så meget.

Den samme glæde bliver tifoldigt forøget, når jeg kan se andre opnå det samme. Læst mellem linjerne, så elsker jeg mit job som træner og at hjælpe andre med at opnå samme glæde!

Jeg er uddannet Sergent i Hæren med ca. 8 års erfaring med ansvar for idræt og træning hos værnepligtige og det faste personel - nogle gange med ansvaret for op til 100 personer – og en soldat har alle størrelser og alle slags mål. De er bare normale mennesker, så det var et perfekt springbræt til at begynde at træne udenfor “Forsvarets store hegn”.

Jeg er uddannet Militær Fysisk Træner Niv. 3 (MFT3), samt en række idrætsuddannelser. En MFT3’er er en træneruddannelse på højt niveau med et lidt højere fagligt og praktisk niveau end den civilie “personlig træner” uddannelse – og så kan der lægges tusindvis af praktiske timers erfaring med træning af andre oveni. Hvilket gør uddannelsen unik i Danmark.

Efter stiftelsen dette træningsfirma er jeg ca. halvt færdiguddannet som Fysioterapeut – hvilket medfører en lille kommentar – en fysioterapeut er ikke nødvendigvis en god træner derude. Men en kombineret dygtig træner og fysioterapeut er et særdeles effektivt værktøj til at hjælpe andre på vejen. Så selvfølgelig skal jeg da også være det, så jeg kan fortsætte med at give viden, færdigheder og glæde videre til dig og alle dem vi træner!




Træningen jeg anbefaler:

Hvis du vil have den mest effektive træning til generel – så anbefaler jeg altid en kombination af 1) tung styrketræning (med god teknisk indlæring og progression i træningsbelastningen undervejs) og 2) funktionel cirkeltræning med kropsvægt og lette vægte. Og så skal der trænes 2-4 gange om ugen.

Derved opnås alle de ønskede resultater bedst – med en masse sidegevinster.

Du styrker dine led, dine sener og dine knogler samt udvikler en stærk muskulatur gennem den tunge styrketræning – og det er også for kvinder! Den er med til at gøre dig stærkere og robust! Robust betyder, at du kan klare en større belastning uden at komme til skade.

Du forbedrer din kondition, din udholdenhed og opnår helt nye mentale grænser gennem den funktionelle cirkeltræning. Kort og hårdt kalder vi det – hvor du lærer dig selv at kende på en helt ny måde! Og så er det super fed træning!

”Behøver jeg så slet ikke løbe lange ture?”

Nææh faktisk ikke. MEN hvis du nu gerne vil være bedre til at løbe, så sætter vi det selvfølgelig ind i træningen.

Derudover vil vi altid sørge for at din krop er mobil (smidig) og at du lærer bevæge dig rigtigt.


Blå bog:

Værnepligten: August 2009
Hærens Sergentskole (Sergentelev) - December 2009
Sergent: April 2010 - juli 2017
Førstehjælpsinstruktør: 2012
Taktisk Sanitets Tjenestes Instruktør: 2013
Fysioterapeutuddannelsen: September 2016 - 2019

Idrætsuddannelser:

Militær Fysisk Træner I: 2010
Banelægger kursus (orienteringsløb) 2012
Militær Fysisk Træner II: 2014
Militær Fysisk Træner III: 2014


Erfaring med personlig træning

9 år and counting




Hvem træner vi og hvad træner vi?

Vi specialiserer os i ”den almene dansker” - det kan være, du vil tabe dig, lære at styrketræne sikkert og effektivt eller lære at konditionstræne sikkert og effektivt og så er vi super gode til at lære dig hvordan du skal træne, imens vi træner. Vi går utroligt meget op i at du lærer at træne undervejs, så du selv kan stå på egne ben senere!

Du behøver ikke være i form, før vi starter – det er bedre at starte så tidligt som muligt med at få de rigtige værktøjer sat ind i træningen!

Du skal træne det du har lyst til og kan lide – vi sammensætter altid din træning efter dine ønsker, hvilket kan være både funktionel cirkeltræning, styrketræning for muskelmasse, styrketræning for styrke, teknisk styrketræning, løb, cykling, roning, slyngetræning osv.

Har du skader – så vil den altid have første prioritet. Resten af træningen vil blive arrangeret rundt om din skade, så du bliver smertefri og klar til at køre mere effektiv helkropsorienteret træning senere!




Mit mål med din træning!

Målet med din træning skal altid være at du bliver gladere!

Både for dig og den person du er – og for træningen selv.

Men et lille mål med træningen bør altid være, at du har en funktionel og smertefri krop – også når du er 70-80 år! Skal du bruge hjælp til at få tøj på og gå på toilettet når du bliver ældre? Hell no! Det skal du selv kunne – og meget mere!

Træning bør være (eller blive) en vane. Gennem sikker og effektiv træning resten af livet kan du forbedre dine levevilkår med mange tusinde procent! Træning er den bedste medicin der findes!

Det vigtigste for mig er at du bliver glad for at træne – så bliver du også gladere for de resultater du ser undervejs!








Personlig
Træning


Vi har trænere i Odense og Fredericia - med mulighed for at køre ud til dig indenfor 40 kilometer.

Vi kan hjælpe dig med både styrketræning, hjemmetræning, genoptræning og m.m.

Læs meget mere om den personlige træning her >

500,- kr. DKK

pr. træningssession

Kontakt en træner nu!

10-klips træningskort


Tag ansvar for din træning, og spar penge, ved at binde dig til 10 træninger ad gangen. Effekten af træningen bliver meget større og ...

Læs meget mere om 10-klips træningskort her >

4500,- kr. DKK

 

Kontakt en træner nu!


Massage


Vores trænere i Odense er fysioterapeutstuderende, hvormed massagen normalt er fokuseret på massage af ømme, spændte eller skadede områder. Da det er vores egne trænere vil massagetiden også kunne anvendes til at få en snak omkring din træning, kost, genoptræning osv.

Læs meget mere om massage hos Wholebodychallenge her >

250,- kr. DKK

pr. halve time

Kontakt massør nu!


Fællestræning


Join din bedste træningsmakker og få et forløb sammen med ham/hende. I sparer penge og lærer hvordan man bedst arbejder sammen - og så hjælper det altid at være flere om at hive sig ud af døren!

Læs meget mere om fællestræning her >

350,- kr. DKK

pr. person pr. træningssession

Kontakt en træner nu!




Vægttabs
forløb


Bind dig til et længere forløb og mærk resultaterne af hårdt, men effektivt arbejde. Vi vejleder dig i din kost, holder øje med dine resultater og står bag dig - så du får mest muligt ud af din træning!

Læs meget mere om et vægttabsforløb her >

8900,- kr. DKK

for 24 træningssessioner
+ fuld programlægning
spar 5100 kr

Kontakt en træner nu!

Body Tone
forløb


Hvis du mangler at få markering på din kropsstruktur og opnå "Strand-løve-kroppen", så skal du ikke vente til 2 mdr. før sommer. Start nu og hold dig fit hele året rundt!

Læs meget mere om et Body Tone forløb her >

6900,- kr. DKK

for 16 træningssessioner
+ fuld programlægning
spar 2100 kr

Kontakt en træner nu!

Genoptrænings-
forløb


Gennem fysioterapeutuddannelsen og med mange års erfaring med skader, så kan vi hjælpe dig af med dine skader og dagligdagssmerter. Slut med ondt i lænden, skuldersmerter, spændt nakkemuskulatur og meget mere.

Læs meget mere om et genoptræningsforløb her >

6900,- kr. DKK

for 16 træningssessioner
+ fuld programlægning
spar 2100 kr

Kontakt en træner nu!

Løbe
forløb


Uanset om dit mål er at løbe 10 km / halvmaraton / marathon eller mere og uanset om du bare vil gennemføre eller slå dine egne rekorder - så skal din træning lægges helt rigtigt, så du ikke får skader undervejs og får mest muligt ud af din træningstid.

Læs meget mere om løbeforløb her >

6900,- kr. DKK

for 16 træningssessioner
+ fuld programlægning
spar 2100 kr

Kontakt en træner nu!